Szanowni Państwo,
pod koniec kwietnia ubiegłego roku firma
OriginLab Corporation, producent oprogramowania
Origin oraz
OriginPro wprowadziła zmiany w zakresie wsparcia technicznego udzielanego użytkownikom tego programu.
Wraz z dniem 30.04.2021 zakończono wsparcie techniczne dla wersji 2017(9.4) oraz wszystkich niższych/starszych od niej.
Koniec listopada 2021 przyniósł zakończenie wsparcia dla wersji 2018(9.5), natomiast
na koniec kwietnia tego roku planowane jest wycofanie wsparcia dla wersji 2018b(9.55).
Co oznacza zakończenie wsparcia technicznego licencji dla użytkowników programu?
Po zakończeniu wsparcia technicznego określonej wersji nie będzie już możliwości bezpłatnego przenoszenia licencji pomiędzy komputerami z zaangażowaniem producenta oprogramowania (czyli poprzez formularz transferu licencji dostępny na stronie producenta).
Samodzielne przenoszenie licencji z poziomu programu (zakładka
Help, opcje
deaktywacja/aktywacja) będzie nadal dostępne bez ograniczeń.
Nie będzie także dla takiej wersji świadczone wsparcie techniczne w zakresie użytkowania programu.
Informacja na stronie producenta
Użytkownicy programu Origin/OriginPro
z aktywnym kontraktem serwisowym (Maintenance) mają prawo do pełnego, priorytetowego wsparcia technicznego w zakresie zarówno przenoszenia licencji, jak i użytkowania oprogramowania, świadczonego zarówno przez producenta via email, czat, jak również firmę GAMBIT,
wyłącznie poprzez dedykowaną stronę serwisową
www.gambit.net.pl/serwis.
Mogą oni także przejść bez żadnych dodatkowych kosztów do najnowszej dostępnej w danym okresie wersji oprogramowania -
obecnie jest to wersja 2022.
Należy ją pobrać z poziomu profilu personalnego użytkownika/administratora na stronie producenta oprogramowania, kolumna
Downloads, sekcja
Origin Current Version Installer.
Dodatkowo mają oni pełne prawo do licencji/instalacji dodatkowych
Home-Use w liczbie zależnej od typu posiadanej licencji głównej.
Użytkownicy licencji
bez ważnego kontraktu serwisowego mogą liczyć na bezpłatne zwalnianie licencji z zaanagażowaniem producenta (poprzez formularz)
tylko i wyłacznie dla wersji programu,
które nadal mają udzielane wsparcie techniczne -
obecnie są to wersje od 2018b(9.55) do 2022(9.9), natomiast pomocy w ramach obsługi programu należy w takiej sytuacji szukać wyłącznie poprzez
Forum na stronie producenta.
Zwalnianie licencji programu poprzez formularz na stronie producenta w wersji, dla której producent zakończył wsparcie techniczne, jest płatne.
Użytkowników, którzy chcieliby powrócić do aktywnego kontraktu serwisowego, zakupić upgrade oraz zainteresowanych zakupem zupełnie nowej licencji programu, zapraszamy do kontaktu.